3d akademik program hakkında

3D AKADEMİK PROGRAMIN AMACI

3d Akademik Program özgün eğitim modeli sayesinde nitelikli bir 3d modelleme uzmanı ve karakter animatör olabilmeniz amaçlanmaktadır. Beklentilerini karşılayabilecek şekilde 3ds Max, Vray, CAT, Zbrush, modelleme, kaplama, karakter animasyon ve render konularının tamamında ileri seviyede bilgi sahibi olacaksınız.

Hızla gelişen teknoloji sayesinde bazı meslekler giderek geçerliliğini yitirmekte ve bazı meslekler de hızla yükselmektedir. Revaçta olan mesleklerden biri de 3d uzmanlığı / 3d sanatçılığıdır. Ayrıca 3d animasyon film, dizi, grafik, tasarım, mühendislik, mimarlık, inşaat, 3d printer ve VR teknolojileri de 3d uzmanlık eğitimi gerektiren sektör ve meslekler arasındadır.

 

EĞİTİME KATILIM ÖN ŞARTI

3d Akademik Programı başlangıçtan ileri seviyeye kadar 3ds Max ve Vray programlarını kapsamaktadır. Bundan dolayı ön yeterlilik gerektirmemektedir.

 

KİMLER İÇİN UYGUNDUR

3d animasyon şirketlerinde çalışmak ve kendi animasyonlarını yapmak isteyen, sinema, grafik, tasarım, mühendislik, mimarlık, inşaat vb. bölümler okuyan ya da mezun, 3d animasyon konusunda yeni bir kariyer planı yapan kişiler için daha uygundur.

 

EĞİTİM DETAYLARI

  • Toplam Süre: 36 hafta / 288 saat (144 saat ders + 144 saat isteğe bağlı staj)
  • Kullanılan Yazılımlar: 3ds Max, Vray, CAT, Zbrush
  • Kontenjan: En fazla 8 öğrenci
  • Eğitim sonunda Animanya Akademi katılım ve başarı belgesi

 

EĞİTİMLERİMİZİN GENEL ÖZELLİKLERİ

Her öğrenciye eğitim süresi kadar staj (isteğe bağlı): Eğitim süresi boyunca ya da bitiminde tüm öğrenciler Animanyada staj yapabileceklerdir.

Sektörün ihtiyaçlarına yönelik eğitim: Yılların verdiği tecrübe ile tüm sektör ihtiyaçlarını ve 3d sanatçılarda aranan özellikleri biliyoruz. Sektörle ilgili hiçbir sorunuz ve sorununuz yanıtsız kalmayacak.

En fazla 8 kişilik sınıflar: Sınıflar özel ders verilir gibi butik yapıdadır. Eğitmenimiz her öğrenciyle birebir iletişim kurma ve uygulama yapma şansına sahip olmaktadır.

Tecrübeli eğitmenler: Eğitmenlerimizin sektör deneyimi 5+ yıldır. Aynı zamanda çeşitli üniversitelerde eğitimler ve seminerler vermektedirler.

Uygulamalı eğitim sistemi: Öğretim tarzımız diğer eğitim kurumlarının aksine hızlandırılmış ve uygulama ağırlıklıdır. Tecrübelerimiz ile işin püf noktaları anlatılır ve sürekli tekrarlanan hatalar en aza indirilmiş olur.

  

3D AKADEMİK PROGRAMIN İÇERİĞİ

 

3D UZMANLIK EĞİTİMİ

 

·      Sektör analizi

·      3ds Max arayüzü

·      Viewport, dosya kaydetme-açma, mirror, copy, instance, align menülerini öğrenme

·      Group, koordinatlar, snaps, grid, array, spacing tool gibi kavramlar ile çalışma

·      Sub-object, modifier, editable gibi kavramlar

·      Modelleme teknikleri

·      Primitif objeler ve modifierler ile modelleme

·      2d-3d geçişi ile modelleme (spline)

·      Compound objeler ile modelleme (boolean, loft)

·      Editable-poly ile modelleme

·      Modelleme uygulamaları, katı modelleme ve organik modelleme egzersizleri

·      Kaplama (texture), material oluşturma, shader kavramları

·      UV oluşturma

·      Render ve ışıklandırma, mimari render, vray render motoru

·      Işıklar ve kameralar

·      Render, ışık ve texture pratikleri ve uygulamaları

·      Temel animasyon teknikleri, animasyon mantığı

·      Animasyon pratiği ve uygulamaları

·      Particle, fur, hair, deformer, spacewarps gibi teknikler

·      Proje yapımı ve workshoplar

 

İLERİ SEVİYE RENDER VE MİMARİ

 

·      Render, shader, material, UV kavramları.

·      Autocad, skechup gibi yazılımlardan dosya alma ve kullanma

·      Mimari modelleme araçları, kütüphanelerin kullanımı

·      Mimari modelleme uygulamaları

·      Derinlemesine material editör kullanımı

·      UV ve material ID kavramları ve uygulamaları

·      Işıklar, kameralar ve uygulamaları

·      Render motorları hakkında genel bilgi

·      Vray render motoru, GI kavramları

·      Shaderlar oluşturma, kaplama yapma, ışıklandırma ve render alma uygulamaları

·      Animasyon ve Mimari animasyon render teknikleri, pass render, kompozit ve efektler

·      Lumion vb. realtime render yazılımları ile uygulamalar

·      Uygulama projesi ve workshoplar

 

İLERİ SEVİYE MODELLEME – KARAKTER & KATI

 

·         3ds Max arayüzü ve modelleme araçları

·         Sub-object ve topoloji kavramları

·         Modelleme teknikleri

·         Primitif objeler ve modifierler ile modelleme

·         2d-3d geçişi ile modelleme (spline)

·         Compound objeler ile modelleme (boolean, loft)

·         Editable-poly ile modelleme

·         Katı modelleme ve mimari modelleme teknikleri

·         Organik modelleme teknikleri

·         Anatomi, kas-kemik ve yüz anatomisi

·         Karakter tasarımı, soyut-gerçekçi model tanımları

·         Karakter kafa modelleme

·         Karakter vücut modelleme

·         ZBrush ile sculpting

·         Zbrush ve 3ds Max entegrasyonları

·         Retopoloji

·         LowPoly modelleme teknikleri

·         Displacement, normal map, texture boyama

·         Uygulamalar, projeler ve portfolyo oluşturma

 

KARAKTER ANİMASYON EĞİTİMİ

 

·         3ds Max animasyon araçları

·         Timeline, keyframe, transformerlar, curve editör, ease/slow in-out gibi kavramlar

·         Animasyon prensipleri

·         Zamanlama, esneme, büzülme, ikincil hareket

·         Ağırlık, denge

·         3ds Max CAT & Biped sistemi ve araçları

·         İnsan vücudu, kemik sistemleri ve hiyerarşisini tanıma

·         Karakter rigi oluşturma, skinning, morphing (blend mesh) ve kontrolcü teknikleri

·         CAT ile karakter animasyonu

·         CAT ile yürüme ve koşma animasyonları

·         Rotoscoping tekniği ile animasyon

·         FK – IK kavramları ve uygulamaları

·         Yüz ifadeleri ve ses ile çalışma (morph ve lip sync)

·         Sahne ve kamera animasyonu, duygu aktarımı konuları

·         Sinematografi ve kompozisyon

 

 PORTFOLYO OLUŞTURMA